Novi stališči IIA: Notranjerevizijska listina in Odnosi temelječi na zaupanju

IIA je objavil dve novi stališči:

Stališče Notranjerevizijska listina: Načrt za uspešno dajanje zagotovil

Za uspešno delovanje notranje revizije je bistvenega pomena, da razpolaga z jasno opredeljenimi pristojnostmi in navodili, ki jih sprejme organ nadzora, uprava pa z njimi soglaša. Ta cilj najlaže dosežemo z dobro zasnovano notranjerevizijsko temeljno listino, ki služi kot osnova za delovanje notranje revizije in omogoča organu nadzora, da poda jasen signal glede pomena neodvisnosti notranje revizije. Temeljna listina tudi jasno opredeli vlogo in položaj notranje revizije v organizaciji in vzpostavi merila za ocenjevanje njene uspešnosti.

Stališče izpostavlja sedem področij, ki podpirajo moč in uspešnost notranje revizije in ki naj bi bila zajeta v temeljni listini. Poleg tega izpostavlja pet ključnih ugotovitev in pet vprašanj, ki si jih morajo deležniki notranje revizije zastaviti, da bi lahko izdelali temeljno listino, ki bo dala jasno sporočilo o vlogi notranje revizije v organizaciji. Stališče je dostopno TUKAJ

Stališče Odnosi temelječi na zaupanju: Do boljše povezanosti med revizijsko komisijo in notranjo revizijo

Odnos med notranjo revizijo in revizijsko komisijo je z vidika dobrega korporativnega upravljanja izjemno pomemben. Predstojnik notranje revizije mora z revizijsko komisijo vzpostaviti partnerski odnos z odprtim in jasnim komuniciranjem.  Takšen odnos obema stranema omogoča postavitev ambicioznih ciljev kakovostnega razvoja notranje revizije, spremljanje tega razvoja in izboljšano razumevanje delovanja notranje revizije. Poglobljen partnerski odnos med revizijsko komisijo in notranjo revizijo tako lahko pomembno okrepi sposobnost notranje revizije za doseganje najvišjih standardov pri podajanju zagotovil in izvajanju svetovalnih poslov.

Stališče prepoznava pet ključnih ugotovitev katerih skupno izhodišče je razumevanje dolžnosti poročanja in usklajevanja med notranjo revizijo in revizijsko komisijo ter izpostavlja pet vprašanj, ki bi si jih v zvezi z delovanjem notranje revizije moral zastaviti organ nadzora. Stališče je dostopno TUKAJ